Login
Register

Home

Actueel

Radio

Televisie

Uitzending gemist

Midvliet

Vacatures

Medewerkers Login

Nieuws uit leidschendam-Voorburg
Hoe informeer je meer mensen over de unieke kenmerken van het Huygenkwartier? Met een eigen magazine vindt de Stuurgroep Huygenskwartier Voorburg. Via verhalen, sfeerreportages en prachtige fotografie komen alle facetten van de charmante stadskern aan bod. De zelfstandig ondernemers, die zich in hun prachtige panden onderscheiden van grote ketens, specialisten op het gebied van mode, food, verzorging of kunst. De musea.

Allen omringd door de Vliet en de monumentale parken. Maandagavond 13 februari lanceerde wethouder Bremer het Huygens Magazine in Brasserie de Koepel.
Een prachtige visitekaart voor het Huygenskwartier, aldus de aanwezige ondernemers enthousiast.Het Huygens Magazine wordt in de regio verspreid op locaties waar mensen de tijd hebben om het even rustig te lezen. Waar het magazine blijft liggen of juist meegenomen wordt om later verder te lezen of om door te geven. Zo wordt het bereik vergroot en de lezer verrast.

Het Huygenskwartier wil geen goed verstopte parel zijn. Juist hier vind je onderscheidende en persoonlijke geschenken en kleding voor bijvoorbeeld de decembermaand.  En sfeervolle locaties voor borrels en diners, evenals hotels. Hotels in de regio geven aan erg blij te zijn met een regionaal magazine op de kamer. De Hoftrammm die sinds kort vanuit het Huygenskwartier vertrekt deelt de magazines de komende weken uit aan haar gasten. De bedrijfsverzamelgebouwen in de regio, zoals op de Binckhorst worden ook niet vergeten. Zo springen mensen hopelijk op de fiets, in de auto of trein op weg naar het Huygenskwartier Voorburg.

Stuurgroep Huygenskwartier
Ruim 2 jaar zijn de stakeholders van het Huygenskwartier verenigd in de Stuurgroep Huygenskwartier.  De ondernemers, de inwoners, musea, het vastgoed, stichting mooi Voorburg en de gemeente. Het doel: het unieke Huygenskwartier op de kaart zetten en meer bezoekers naar het gebied krijgen.

Dat samen werken loont blijkt uit het resultaat van de gezamenlijke investeringen die de afgelopen jaren hebben plaats gevonden. Voorbeelden zijn de herinrichting van het gebied en de actieve inzet op het gebied van marketingcommunicatie, zowel via social media als offline. Dat deze aanpak werkt blijkt uit onderzoeken. De naam Huygenskwartier Voorburg is bekend bij meer dan 75% van de bezoekers en steeds meer bezoekersaantallen weten het te vinden.  Ook bij de voorbereidingen voor de kentekenregistratie  werken de stakeholders samen.