Vanaf 11 november ontvangen patiënten van Haaglanden Medisch Centrum (HMC) hun afspraakbevestiging digitaal.

Door de afspraakbevestiging digitaal aan te bieden, sluit HMC aan op de digitale ontwikkelingen in de maatschappij. Patiënten zijn door de digitale afspraakbevestiging sneller op de hoogte over hun afspraak dan als ze een afspraakbrief krijgen over de post. In mijnHMC vinden patiënten niet alleen hun afspraakbevestiging. In het patiëntenportaal staat al hun informatie uit het ziekenhuis bij elkaar. Ze kunnen in mijnHMC bijvoorbeeld hun medisch dossier bekijken en de brieven lezen die we over hun zorg hebben verstuurd. Met deze informatie kunnen patiënten zich goed voorbereiden op hun afspraak.

Door meer digitaal te werken, is het ziekenhuis ook duurzamer, HMC bespaart op deze manier papier, kosten en tijd.

Digitaal tenzij
De digitale afspraakbevestiging wordt de standaard bij HMC. In het patiëntenportaal mijnHMC kunnen patiënten controleren of hun mailadres bekend is bij HMC. Ook kunnen ze hier hun mailadres wijzigen of doorgeven. HMC houdt er rekening mee dat digitaal niet voor alle patiënten mogelijk is.

Patiënten waarvoor digitaal niet mogelijk is, kunnen de afspraakbevestiging nog steeds op papier krijgen.

Hulp met mijnHMC
Patiënten die vragen hebben over mijnHMC kunnen terecht bij het Patiënten Servicepunt van HMC. Het Patiënten Servicepunt is te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en telefoonnummer 088 979 20 25. Patiënten kunnen ook binnenlopen bij het Patiënten Servicepunt in de hal van HMC Westeinde. Het Patiënten Servicepunt is open van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur.