Wethouder Astrid van Eekelen en voorzitter van ondernemersfonds Huygenskwartier Edwin Marijs hebben vrijdag de aftrap gegeven voor de campagne ‘Laat je Verrassen in Leidschendam-Voorburg’.

De winkeliers in Huygenskwartier Voorburg geven komende weken paraplu's aan hun klanten. Dat is handig met het huidige weer, want die moeten vanwege de coronamaatregelen soms even buiten moeten wachten.

Dit is de eerste keer dat de gemeente naar buiten treedt met de nieuwe gemeentelijke promotiecampagne ‘laat je verrassen’.

Lokale ondernemers steunen
De campagne is opgezet om alle bijzondere plekken die Leidschendam-Voorburg te bieden heeft, goed onder de aandacht te krijgen bij een breder regionaal publiek.

Daarnaast zet de gemeente deze campagne in om lokale ondernemers en de culturele sector te ondersteunen. Lokale ondernemers en partners uit de horeca, detailhandel, cultuur, erfgoed en recreatie krijgen daarbij de mogelijkheid om zichzelf in de kijker te zetten.

De gemeente ondersteunt daarbij ook lokale initiatieven die hierop aansluiten. Deze ludieke paraplu-actie vanuit het ondernemersfonds Huygenskwartier is daar een mooi voorbeeld van.

De komende maanden zal de campagne op steeds meer plekken te zien zijn en een eigen website krijgen. Wethouder Astrid van Eekelen van economie: “We gaan de regio verrassen met al dat moois dat onze gemeente te bieden heeft. Dit doen we in verband met corona stap voor stap.”

Blij met campagne
Undine Eckardt van Undine Lederwaren ontving de eerste paraplu’s van Astrid van Eekelen en Edwin Marijs, voorzitter van ondernemersfonds Huygenskwartier.

Edwin Marijs: “Wij zijn blij met de komst van deze campagne. Het versterkt en vergroot de bekendheid van wat wij als Huygenskwartier te bieden hebben. En we vinden het mooi om met de parapluactie samen met de gemeente op te trekken.”

Vanwege coronamaatregelen wordt de campagne bewust met kleine acties opgestart. In eerste instantie is deze gericht op inwoners uit Leidschendam-Voorburg en de omliggende gemeentes. Hiermee speelt de gemeente ook in op het feit dat mensen steeds meer thuis werken en daardoor meer gericht zijn op wat de eigen omgeving te bieden heeft. Alle campagneactiviteiten zullen worden uitgevoerd rekening houdend met de coronamaatregelen vanuit de Rijksoverheid.

Bekendheid Leidschendam-Voorburg
Begin volgend jaar zal de nieuwe campagnewebsite gelanceerd worden. De campagne ‘Laat je verrassen’ gaat in elk geval nog geheel 2021 lopen. Met promotie rondom toerisme en recreatie zet de gemeente Leidschendam-Voorburg in op éxtra werkgelegenheid en een sterke eigen identiteit binnen de regio.

Foto: Undine Eckardt van Undine Lederwaren ontvangt de eerste paraplu’s met boodschap ‘laat je verrassen in Huygenskwartier’ van Astrid van Eekelen en Edwin Marijs, voorzitter van ondernemersfonds Huygenskwartier.