Lady Gaga, twaalfvoudig Grammy en Academy Award-winnares, heeft donderdagavond honderdduizenden fans betoverd met een één uur durend wereldwijd gestreamd optreden.

Dit optreden was ter ere van haar nieuwe album met Tony Bennett, 'Love for Sale', in samenwerking met Westfield, 's werelds grootste retailmerk.

Fans in de VS, het VK en het Europese vasteland werden getrakteerd op een voorproefje van het langverwachte jazzalbum, dat op 1 oktober uitkomt. Ze konden online genieten van het optreden, maar ook op verscheidene flagship-locaties van het wereldwijde Westfield-netwerk, zoals Westfield Mall of the Netherlands, waar 500 fans hun idool kwamen bewonderen.

Gehuld in een dramatische gevederde kralenjurk, een ontwerp van haar zus Natali Germanotta dat volledig past bij de elegante stijl van de wereld van de jazz, opende Lady Gaga de show met Luck Be a Lady. Begeleid door een jazz-kwintet en badend in het licht van een kroonluchter bracht de iconische zangeres verschillende nieuwe nummers van het album ten gehore, waaronder Night and Day, Let's Do It en Fly Me to the Moon. Daarnaast maakte ze indruk met intieme solo-versies van twee van haar grootste hits - Poker Face en Born this Way.

Na de pauze betrad Lady Gaga het podium in een tweede creatie van haar zus, een klassieke lange zwartfluwelen jurk, die één en al Hollywood-glamour uitstraalde. Haar briljante, energieke uitvoering van New York, New York bracht de show tot een einde, terwijl fans dansten en meezongen op kijkfeestjes in Londen, LA, Parijs, Barcelona, Stockholm, Wenen, Nederland, Praag en Warschau en nog meer wereldsteden.

Bijna 9000 fans kwamen samen in de door het jazzalbum geïnspireerde fanzones in de Westfield-centra, waaronder zes nieuwe locaties in Europa. Ondertussen maakten duizenden fans gebruik van de online 'Watch Together'-functie, waarmee Gaga-liefhebbers hun eigen privéruimte konden creëren om samen met vrienden te kijken of via de livechat met elkaar te praten.

Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer voor Unibail-Rodamco-Westfield, blikte terug:"Westfield heeft het vermogen om mensen samen te brengen en unieke ervaringen te delen via een wereldwijd netwerk, zowel fysiek als virtueel. We zijn Lady Gaga ongelofelijk dankbaar en weten dat zij altijd alles op alles zet voor haar fans. De samenwerking met dit muziekicoon heeft Little Monsters en Westfield-klanten van over de hele wereld de kans gegeven om de release van het album Love for Sale te vieren door middel van een geweldige ervaring. We verwachten nog veel meer van dit soort samenwerkingen, zeker nu merken en artiesten de lat hoger blijven leggen om hun fans de nieuwste en beste ervaringen te bieden."

Lady Gaga: “It’s so important to me to reunite with my fans after such a long time of not being able to sing for them and I so appreciate Westfield being supportive of that being an experience that is brought through jazz music. Jazz music is the greatest music that I believe exists in America and for us to all to be experiencing it together and coming together to watch it, sing it, to listen to it, to cheer for it…this is all that I could hope for. I just want to express my deep gratitude to all the fans that were here tonight.”

Live.Westfield.com is een platform waar internationale merken, artiesten en concepten content en nieuwe ervaringen kunnen delen via het trouwe Westfield klantnetwerk. Het platform biedt een complete ervaring met interactieve spelelementen, vroege/exclusieve toegang tot nieuwe muziek, goede doelen, virtuele en hybride ervaringen, live gedeelde kijkervaringen en nog veel meer.

                                      Vuurwerk na het optreden van Lady Gaga

Lada Gaga Vuurwerk bij de Mall
Lada Gaga Vuurwerk 2 bij de Mall
                                      Vuurwerk na het optreden van Lady Gaga