Samen met onder meer politie, Halt, jeugdboa’s en jongerenwerk start de gemeente binnenkort met de campagne YouChoose.

Deze campagne stelt jongeren voor een keuze: wil jij indruk maken bij je vrienden door geweld te gebruiken of criminele activiteiten te ondernemen? Of wil je respect krijgen voor je skills? Je hebt altijd een keuze!

Rolmodellen
Nabil Haryouli, internationaal kickbokser/MMA en influencers/dansers Nina & Jellina verbinden zich als ambassadeurs aan de campagne en fungeren als rolmodellen voor de jongeren.

Jij kiest
Burgemeester Vroom: “Verharding in de maatschappij leidt helaas ook tot meer en hevigere incidenten op scholen. Dat is een zorgelijke ontwikkeling in Nederland. De kinderen uit groep 8 van de basisscholen in Leidschendam-Voorburg gaan volgend jaar naar het voortgezet onderwijs, zowel binnen als buiten de gemeente. Ik kan me voorstellen dat deze grote verandering voor hen best spannend kan zijn.
We willen de bewustwording en weerbaarheid vergroten met name onder kinderen uit groep 8 van de 21 basisscholen, en de eerstejaars leerlingen van de 7 middelbare scholen in onze gemeente. Jongeren worden gemotiveerd in de campagne om te ontdekken wat hun talenten zijn en hoe zij deze positief kunnen inzetten en daardoor wegblijven van criminaliteit.”

Maatschappelijk communicatiebureau Soapbox heeft deze campagne YouChoose ontwikkeld en zet deze al succesvol in bij inmiddels 11 andere gemeenten in Nederland. “De campagne inspireert en helpt jongeren om hun eigen talent en vaardigheden te ontdekken en ontwikkelen. We merken dat deze positieve methode werkt,” aldus Puck Colen, projectcoördinator van bureau Soapbox.