Westfield Mall of the Netherlands zet groei in bezoekersaantallen door en verwelkomt toonaangevende nieuwe merken.
Ze zet haar groei door met de opening en uitbreiding van diverse toonaangevende brand stores, die een groei van het winkelcentrum laten zien en bezoekers ook een unieke shopping experience biedt. Met de verwachting dat dit de huidige maatschappelijke behoeften weerspiegelt.

Er is toenemende belangstelling voor een gezonde en bewuste levensstijl en op het gebied van technologie en innovatie. Dit zien bezoekers terug in het merkaanbod van de Mall.

Het populaire sport- en lifestylemerk New Balance lanceert een gloednieuw retailconcept in Westfield Mall of the Netherlands. Het is een concept dat ontmoeting en inspiratie centraal stelt. Oppervlakte: 384 vierkante meter. Het groeiende sportkledingmerk Under Armour opent een nieuwe winkel. Voor jonge sportieve kinderen is er een filiaal van Footlocker Kids geopend. Nike breidt de bestaande winkel verder uit. Naast deze merken vergroot modeketen The Sting de winkeloppervlakte. Inmiddels is The Sting twee jaren aanwezig in The Mall.

Op het gebied van technologie en innovatie opent Samsung, na een aantal inspirerende activaties, de eerste Experience Store in het hart van de Mall op Central Plaza, met een oppervlakte van 414 vierkante meter. DJI, een vooraanstaande drone-producent, opent in samenwerking met camera-icoon Hasselblad een unieke conceptstore in de Mall. Bezoekers kunnen de technologie van de toekomst zelf ervaren, innovatieve producten ontdekken, waardoor het shoppen als veelzijdig en interactief moet worden ervaren. 

Westfield Mall of the Netherlands biedt naast deze merken ruimte voor upcoming brands en boutique stores. The Mall wil daarmee een shopping destination zijn voor een breed geïnteresseerd publiek. De gedachte is dat de mix succesvol is. Er is sprake van een gestegen aantal bezoeken. Het aantal bezoekers is met 20 % toegenomen, ten opzichte van vorig jaar.

Jurn Hoeksema, COO URW, zegt hierover: "We zijn verheugd en trots dat het concept van Westfield Mall of the Netherlands zowel merken als bezoekers aanspreekt. Ook nieuwe, toonaangevende merken hebben hier hun plek gevonden. Wij stellen de behoeften van onze klanten centraal en passen daar ons aanbod op aan. We zien aan het groeiend aantal bezoekers dat de aanpak werkt."

Unibail-Rodamco-Westfield (afkorting URW) is een internationale ontwikkelaar en exploitant van winkelbestemmingen en - in Nederland - de eigenaar van Westfield, Mall of The Netherlands.


Door: Nahira Martina
Foto: Iconic Studio's / Westfield