Westfield Mall of The Netherlands helpt consumenten om hun kleding en accessoires een nieuw leven te geven.

Westfield Mall Of The Netherlands houdt van 13 tot en met 20 mei de tweede editie van het Westfield Good Festival, dat aanspoort om bewuster na te denken over je koopgedrag. Laat je in ’s lands meest vooruitstrevende overdekte mall een hele week lang inspireren door het immense kunstobject ‘Don’t leave me hanging!’. Hierin vind je 90 kledingstukken die een tweede leven verdienen, waaronder bijzondere items van influencers en ondernemers Anna Nooshin en Yeliz Çiçek.

Don’t leave me hanging!
Na een succesvolle eerste editie in 2023, keert het Westfield Good Festival wereldwijd terug. Met als overkoepelend thema ‘Don’t leave me hanging!’ word je geïnspireerd om op een andere manier naar je kleding, accessoires en producten te kijken. Op het Central Plaza van Westfield Mall Of The Netherlands verrijst een immens kunstobject waarin ruim 90 kledingstukken zijn verwerkt die op deze manier een nieuw leven krijgen. Stijliconen Anna Nooshin en Yeliz Çiçek zijn ambassadeur en doken voor het kunstwerk in hun kledingkast. Diverse stukken uit hun collecties zijn te vinden in het kunstwerk, waarvoor fashion stylist Isaa Geeratz de coolste items bij elkaar heeft verzameld. Samen met Westfield moedigen zij bezoekers aan om items die zijn weggestopt in je kast een herwaardering te geven. Het kunstwerk bevat ook items van merken in de Westfield Mall, zoals Frankie Brown en Etoile, die zich richten op vintage re-sale, evenals stukken van Livera, Triumph, C&A, Miccy’s, G-Star RAW en andere bekende namen.

Workshops en activiteiten
Leer tijdens Westfield Good Festival hoe je op stijlvolle en creatieve manier een wereld van verschil kunt maken door minimale veranderingen in je levensstijl. Vanuit de gedachte dat mooie items gedragen en gebruikt moeten worden en niet verstopt in lades of kasten, zijn er diverse activiteiten die in het kader staan van duurzaamheid en bewust shoppen. Denk onder meer aan upcycle workshops, re-use workshops van UseDem waarin je ziet hoe denim opnieuw gebruikt wordt, LEGO re-play workshops die mensen aanmoedigt om hun ongebruikte steentjes door te geven en re-style workshops van Vliering Studio, waarin shirts ter plekke van een nieuwe print worden voorzien. Deze workshops vinden in de ‘Don’t leave me hanging!’ kunstinstallatie plaats. Het complete programma van Westfield Good Festival 2024 vind je hier:

Workshops
Vrijdag 17 mei, 10.00 – 16.00 uur
Denim re-use workshop UseDem

Zaterdag 18 mei, 13.00 – 16.00 uur
Lego Masters workshop by Jan & Julien

Zondag 19 mei, 12.00 – 15.00 uur
Lego Masters workshop by Jan & Julien

Maandag 20 mei, 13.00 – 16.00 uur
Screen printing workshop by Vliering Studios


Over Westfield Mall of the Netherlands
Unibail-Rodamco-Westfield (URW) is de toonaangevende wereldwijde ontwikkelaar en exploitant van Flagship Destinations. De Westfield Mall Of tThe Netherlands, die in maart 2021 werd geopend, herbergt 280 winkels, waaronder een grote bioscoop met 11 schermen, de Dining Plaza, Fresh! Food Market en The Gallery met pop-up stores en zelfstandige ondernemers. Daarnaast biedt Westfield maar liefst 4000 gratis parkeerplaatsen. In 2023 trok Westfield Mall of The Netherlands ongeveer 14,5 miljoen bezoekers aan. URW onderscheidt zich door de Better Places 2030-agenda, die in 2016 is opgericht en tot doel heeft locaties te optimaliseren, de hoogste milieunormen te handhaven en bij te dragen aan zowel betere leefomgevingen als de duurzame evolutie van de detailhandel. Het Westfield Good Festival sluit perfect aan bij deze ambitie.


Door: Peter van der Aar.
Bron: persbericht Mall of the Netherlands.

MALL ENTRANCE Photo2